Remeha brengt warmte en warmwater-comfort bij de mensen thuis. Een vertrouwd Apeldoorns merk met 75 jaar historie en grote ambities voor de toekomst. De Nederlandse onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling vertaalt de nieuwste technologieën naar huiselijk comfort en energiebesparing. Remeha staat voor innovatie, kwaliteit en service op het gebied van o.a. cv-ketels, thermostaten en (zonne)boilers. Zo’n 500 medewerkers zijn trots op hun bedrijf dat in 2013 Apeldoorns bedrijf van het jaar werd.

André Keizer en Hennie Zonneveld zijn verantwoordelijk voor onderhoud, verbouwingen en renovatie van de gebouwen op het uitgestrekte Remeha-terrein aan de Marchantstraat. André neemt het technische beheer en grote onderhoud voor zijn rekening en Hennie het facilitair gedeelte; zeg maar het dagelijks onderhoud.

Er niet achteraan hoeven te lopen

“Ik wil er niet achteraan hoeven lopen”, is het duidelijke antwoord van André op de vraag wat hij belangrijk vindt bij schilder- en onderhoudswerk van de Remeha-gebouwen. “Het moet gewoon goed zijn. Schilderwerk en onderhoud is maar een onderdeel van mijn totale pakket maar wel een basisvoorwaarde om alles te laten functioneren. Onze fabriek is goed georganiseerd en dat is nodig ook. Een installateur die hier binnenkomt, ziet dat. Als het een grote bende is, werkt het niet, dan kun je geen hoogwaardige producten leveren. Vanuit een sterke regio is het goed ondernemen. Als Remeha doen we daarom graag zaken met kwaliteitsleveranciers uit Apeldoorn en de directe omgeving. Steven Jansen ontzorgt mij.”

Elkaar kunnen verstaan

“Je moet elkaar kunnen verstaan”, legt Hennie uit. “We werken met een centraal meldpunt waar mensen met hun facilitaire vragen terecht kunnen. Dat kan gaan over een kapotte lamp maar ook over een deur of wand die geschilderd moet worden. Vroeger hadden we een eigen facilitair bedrijf maar de laatste vijftien jaar besteden we veel facilitair werk uit aan derden. Als ik dan telefonisch doorgeef dat er in gebouw c op de derde etage een deur beschadigd is dan is het heel plezierig dat de schilder van Steven Jansen zich snel meldt en zelfstandig aan de slag gaat om de klus te klaren.

Geen loze beloften

We werken inmiddels al meer dan vijftien jaar met Steven Jansen en dat gaat prima. Geen loze beloften, maar je afspraken na komen. Dat bedoel ik met je moet elkaar verstaan.”